BAND LEDEN

De legende van MILLENNIUM! vertelt, dat de leden van de band al veel langer leven dan men zou verwachten… In de jaren 30 vormden zij in Birmingham de Peaky Blinders… Maar wat doen ze dan hier denkt u? Op een warme zomer avond in 1934 toen de bende zich zoals geregeld vermaakte met muziek, drank en vertier kregen de Millennials een magisch elixir aangeboden van een mysterieuze vreemde. De drank bevatte componenten van whiskey, gin, thijm, citroen, en wie zal het weten wat nog meer… En de volgende ochtend waren zij onsterfelijk!

Door de jaren heen hebben de Millennials op alle muzieksoorten meegedanst en gespeeld. Van swing, tot blues, tot funk, tot jazz, tot pop en rock. Met veel oefening en ervaring is het een groep uitmuntende muzikanten geworden. Nu spelen zij voor nieuw publiek de beste hits van de jaren voorheen in een spectaculaire show.

We stellen graag onze band voor!

Grace Burgess – Ilithya

Grace is een mysterieuze dame met een fantastische stem. Ze is nogal een hartenbreker… ze verleidde Tommy Shelby maar bleek een undercover spion te zijn. Uiteindelijk besloot ze van kant te wisselen en bij de Peaky Blinders bende te komen. Zo liet ze haar intriges en vechtersbaas dagen achter zich en besloot ze de microfoon op te pakken.

Father John Hughes - Wout

Dit eigenaardige doch betoverende multi-talent speelt gitaar en banjo, selecteert muziek, creëert mash-ups, regelt bruiloften en verzamelt botten (beter om geen vragen te stellen daarover…). Onze Vader heeft altijd een flesje Glennfiddich verstopt onder zijn hoed, in het geval dat de avond iets te langzaam gaat… Ben je nog niet overtuigd? Kijk eens goed naar die vingers op de gitaar snaren… Bliksemsnel!

Tommy Shelby - Rene

Hij is dan wel klein in gestalte, maar laat je niet voor de gek houden! Tommy Shelby is een fantastische bassist. Wat stil en mysterieus, en de leider van de Peaky Blinders (hoewel de meningen hierover verdeeld zijn, als je het Polly en Sir John Hughes vraagt). Naast het spelen van bas gitaar, werkt Tommy ook als bouncer bij Carnegie Hall en geloof ons… Je wil hem niet tegenkomen in een smal donker steegje.

Billy Kimber - Stefan

Laat zijn charmante glimlach je niet voor de gek houden. Onze percussionist Billy Kimber is heel opmerkzaam en heeft uitstekend gehoor. Billy is een heuse Shakespeare, hij schrijft graag poëzie en liefdesgedichten. Deze zijn zo romantisch en effectief in het verleiden van de dames dat zelfs de andere heren in de band af en toe zijn werk stelen…

Polly Grey – Mandy

Als je het haar vraagt is Polly Gray de daadwerkeliike leider van de band. Een gedistingeerde dame die stiekem iedereen weet te bespelen. Ze heeft een hart van goud en doet alles voor degenen waar ze van houdt. Maar laat je niet misleiden, ze is niet bang om haar handen vies te maken en heeft altijd een handpistool in haar jurk verstopt voor als de situatie ernaar vraagt.

Sir Freddy Thorne - Jean-Louis

Laten we voorop stellen… De band begint pas met spelen wanneer deze man zijn drumstokjes tegen elkaar slaat! Naast drummen speelt Sir Freddy Thorne ook de Timpani. Hij houdt de band georganiseerd, op tijd en in vorm. Freddy is nogal een charmeur en onze eigen geheime Romeo. Wanneer er dames zijn met moeie voetjes van het dansen dan stapt hij welwillend naar voren om een voetmassage te geven.

Alfie Solomons – Frans

Onvoorspelbaar, excentriek en een tikkeltje extravagant… Dat is onze Alfie Solomons op keyboards! In zijn Peaky Blinders dagen speelde hij keys bij The Garrison en het orgel bij de kerk. Wanneer zijn vingers niet over de toetsen dansen regelt hij koffie voor de band en plaatst hij zijn weddenschappen bij de paarden race. Drinkt graag Whiskey en is altijd wakker te maken voor een Cubaanse sigaar.

Arthur Shelby - Joris

Arthur Shelby is een gedreven pianist. Naast de arrangementen die hij maakt voor het London Philharmonic Orchestra houdt hij ook de financiën van de dames in toom. Arthur houdt de band op het juiste pad (vaak geen gemakkelijke taak) en draagt regelmatig nieuwe nummers aan voor de band om te spelen (wat echter vaak niet gebeurt). Wanneer hij weet dat hij gelijk heeft laat hij je niet zomaar met rust!